KÉRDEZZ A FITMAMA CSAPATÁTÓL!


 Ha az oldalon található információk mellett bármely témában (terhesség, diéta, edzés ) kérdésed merülne fel, bátran keress bennünket!

Kérdéseidet ITT tudod feltenni nekünk.


KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Sziasztok!

Szerintem Nálad autentikusabb segítséget nem találok smile hangulatjel (terhesség+ TRX + crossfit kérdésben.)
Az első gyerek után rajtam maradt 48 kiló … ne kérdezd, hogy…. a másodiknál fogytam 6 kg- t a végere, de mindig növendék bálna méretű voltam… Elkezdtem TRX re es crossfitre járni, heti 3 alkalommal. Mindkét gyerek császáros volt, retinaleválás miatt, a picivel idiopathias autoimmun thrombophyliam lett, terapias LMWH-n volt szülésig. 18 hónap alatt edzéssel lement 19 kg, tartom, és meg 10-15-t szeretnek leadni.
kérdés:
Decemberben rácuppanunk a harmadikra, előre láthatóan profilacticus LMWH-n leszek. Edzést nem hagynám abba, amíg bírom és biztonságos. A TRX edző biosz-tesi szakos gimis tanár, nagyon rácuppant, kiméletes akar lenni smile hangulatjel
Meddig járhatok, heti hány alkalommal? mik a tiltott, és a javasolt gyakorlatok? Szeretnek bomba-mami lenni smile hangulatjel

köszi! Benett

Kedves Benett!

Gratulálok a teljesítményedhez. Nagyon jól döntöttél. A funkcionális edzés nagyon jól égeti a zsírt és építi az izomzatot, jó állóképességet biztosít.

Terhességed alatt a Te esetedben fokozott figyelem kell . Ez vonatkozik a sportolásra is. Volt már olyan kismamám , aki végig használta a vérhígítót ( LMVH) és sportolt közben. Esetleges vérzés esetén viszont azonnal abba kell hagyni a sportolást. Ez vonatkozik az intim együttlétre is.

Ismét kihangsúlyoznám a fokozatosságot az edzések alatt.Alapszabályokat megtalálod a Fitmama. hu-n. A terhesség alatt nagyon fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű táplálék és vitamin bevitel. A szénhidrátokon van a hangsúly. Teljes kiőrlésű, lassú felszívódású szénhidrátok bevitele. Érdemes megnézni, hogy mibe mennyi és milyen szénhidrát van.

Fontos lesz a Te esetedben is a lepény tapadása. Milyen “viszonyba” lesz a méhszájjal.

Az első időszakban ( első trimeszter) inkább statikusabb gyakorlatokat javasolnék, ha aerob gyakorlatot csinálsz, akkor a pulzusra figyelj, ne csinálj túlnyújtásokat…stb.

Ha gondolod küldjétek el mit csinálnál és szívesen átnézem.

Fontos!!! Panaszok, vérzés esetén azonnal hagyd abba a gyakorlatot és jelentkezz orvosodnál.


Sziasztok!
Folyton kívánom az édességet. (főleg: krémes, dobos torta,karamellás boci csoki) Mi az amit nassoljak, ha nem akarok gurulni pár hónap múlva?
Köszi,
Kata

Kedves Kata!

Ezzel a problémával nem vagy egyedül. Nem szabad teljesen megvonni magadtól az édességet. Próbálj meg olyan finomságokat fogyasztani, amely nem tartalmaz fehér cukrot, finomlisztet, hanem kókuszvirágcukrot vagy eritritolt, és lehetőség szerint teljes kiőrlésű gabonából készüljön. A mennyiségre sem árt odafigyelni. Bővebben táplálkozási szakértőnk fog válaszolni! :-)

Dr. Sobel Gábor

Kedves Kata!

Amikor a nők áldott állapotba kerülnek, onnét már nem csak magukért felelősek, hanem a bennük fejlődő magzatért is. Ezért, amikor édességet kívánsz már nem csak azt célszerű figyelembe venni, hogy ne guruljál :), hanem azt is, hogy azok az édességek, amiket megeszel, olyan összetevőket tartalmazzon, ami Neked és születendő kisbabádra is jótékonyan hatnak, tápanyagokban gazdagok és lehetőleg finomak is legyenek. Lentiekben megosztok pár egészséges snacket, ami közül Te is bátran csemegézhetsz.

Nasi tippek kismamáknak: Avokádós csoki krém, Chia mag puding (kókusztejes- aszalt áfonyás), Brazil dió almával, Smoothiek (kakaós- kókuszos, epres- acai- os, mogyorókrémes- banános), Fekete csokoládé 70% feletti, Banán- tojás palacsinta friss eperrel vagy házi lekvárral

Fitmama